Кожен успішний підприємець у Німеччині рано чи пізно стикається з необхідністю створення бізнес-плану для своєї справи. Це може статися як на етапі заснування фірми, так і пізніше, у фазі пошуку інвестицій для розширення. А для мігрантів, які вирішили відкрити свою справу в Німеччині у 2024 році, бізнес-план необхідний ще до отримання візи.
Формально для того, щоб відкрити свою справу, необхідності в створенні бізнес-плану немає. Я двічі реєструвався, як приватний підприємець, з метою отримання додаткового доходу від своєї інтернет-активності. Оскільки мова йшла скоріше про хобі, ніж про підприємництво, ніякого сенсу писати бізнес-план не було. Тим більше, що в Німеччині для написання розумного плану розвитку підприємства доведеться заплатити як мінімум фінансового консультанта.
Можна назвати такі основні причини для написання бізнес-плану в Німеччині:
З одного боку, в Німеччині немає якихось чітких вимог до оформлення цього документа. По суті, бізнес-планом можна озаглавити один аркуш формату А4, де коротко вказані основні джерела доходів і витрат. Після чого його можна порвати та викинути, тому що неформальні вимоги до складання бізнес-плану досить жорсткі.
За кількістю сторінок він повинен залишатися в межах 10-50, в залежності від цілей складання документа. Для оформлення допомоги на відкриття бізнесу через Arbeitsagentur вистачить і 10-ти сторінок, якщо в них чітко викладена підприємницька задумка. При спілкуванні з чиновниками потрібно буде дати більш детальну інформацію. А якщо бізнес-план покликаний допомогти знайти інвестиції, то він повинен бути максимально повним.
В цілому документ повинен бути добре структурованим, мати суворе та однакове на всіх сторінках оформлення, але при цьому містити по можливості мінімум спеціальної термінології, оскільки його будуть читати люди, які не зобов’язані володіти глибокими знаннями в області бізнесу.
Найголовніше в бізнес-плані – це зміст. Після його прочитання в інвестора, чиновника або банківського службовця має залишитися чітке розуміння бізнес-концепції. А в ідеалі, план розвіє всі сумніви про успішність підприємства і викликає гостре бажання зробити інвестиції.
Хороший німецький бізнес-план повинен містити наступні розділи:
Як можна зрозуміти з цього опису змісту бізнес-плану, на його складання може піти досить довгий час. Особливо критична точка – це аналіз ринкової ніші і конкурентів у ній. Тут краще (але дорожче) заручитися даними авторитетних аудиторів, тому що власний погляд підприємця на німецький ринок може сильно розходиться з реальним станом справ.
На багатьох німецьких сайтах продаються приклади або шаблони бізнес-планів. Я не раджу купувати. Особливо, якщо у покупця слабкі пізнання в німецькій. Дуже часто ціна не буде відповідати вмісту покупки. Адже легко переконатися, що бізнес-план – це дуже індивідуальна річ, яка повинна заточуватися під кожну справу. Навіть якщо мова йде про якихось типових заняттях, все одно, аналіз ринку з часом старіє і може змінюватися від регіону до регіону. Змінюються маркетингові стратегії, активність потенційних клієнтів тощо.
Не варто забувати про сайти Промислових і Торговельних Палат (IHK), які є у кожному регіоні. Вони також наповнені корисною інформацією для підприємців. До них можна звернутися за допомогою, якщо виникли прогалини в знаннях.
Залишилося тільки сказати пару слів про вартість бізнес-плану. По суті, все зводиться до гонорару консультанта. В середньому ціна одного дня роботи хорошого фінансового помічника становить близько 800€. На складання бізнес-плану з нуля може знадобитися 5 робочих днів.
Втішає одне, до 90% витрат на консультації можна повернути назад, за рахунок держави, після реєстрації фірми. Можливо значно знизити вартість, якщо добре підготувати необхідну інформацію самому і звернутися до консультанта, який спеціалізується в тій ніші, в якій буде відкриватися бізнес.
Ми використовуємо файли cookie для максимальної зручності користувачів. Перебуваючи на сайті, ви приймаєте правила використання файлів cookie.
Privacy policy