Транспорт

Коли в Польщі міняти літню гуму на зимову

Багато іноземців, які перебувають у Польщі разом зі своїм автотранспортом тривалий час, змушені враховувати різні погодні умови, що залежать від пори року. Стосується це в першу чергу заміни шин. Як і коли в Польщі потрібно поміняти гуму на зимову. Що про це говорить закон, і який штраф за їзду взимку на літніх шинах. При яких умовах зимові колеса допоможуть врятувати життя і здоров’я водія. Відповіді на ці та інші питання – в цьому матеріалі.

коли в Польщі потрібно поміняти гуму на зимовуколи в Польщі потрібно поміняти гуму на зимову

Коли треба міняти шини в Польщі за законом

Не існує польських законів, точно встановлюють терміни або інші умови заміни гуми на зимову. Це питання неодноразово піднімалося і продовжує підніматися політиками різних рівнів, але ніколи не доходив до стадії законодавчих норм.

Основними причинами називають глобальне потепління. За запевненням чиновників, рік від року зимовий період стає все коротшим, і якщо встановити точні терміни, протягом яких потрібно експлуатувати транспортні засоби тільки на зимовій гумі, то водіям доведеться їздити на таких колесах по сухому асфальту все більший період. Це значно скоротити термін експлуатації коліс (збільшить знос).

Польща є частиною Євросоюзу, однак законодавчі норми, що стосуються заміни коліс, в різних країнах ЄС можуть відрізнятися, причому дуже значно. Якщо планується поїздка за межі РП, обов’язково ознайомтеся з правилами держав, які хочете відвідати.

Який штраф за несвоєчасну установку зимової гуми в Польщі

З-за відсутності законів, чітко встановлюють періоди експлуатації зимових шин, може виникнути ілюзія, що за їзду взимку на літній гумі допустимо. Це не так, точніше, не зовсім так.

Насамперед – це небезпечно для водія, пасажирів та інших учасників руху. Зчеплення з дорогою однозначно погіршується, можливість гальмування може прагнути до нуля – ймовірність ДТП значно зростає. За статистикою близько 37% всіх аварій відбуваються із-за проблем з гумою.

Однак і юридична сторона не настільки однозначна:

  1. По-перше, існує штраф (500 злотих) за поганий стан шин (протектор менше 1,6 мм).
  2. По-друге, поліцейський має право оштрафувати водія (і цей штраф може досягати 2000 злотих) за «поганий технічний стан автомобіля.

У другому випадку у поліції є можливість також вилучити документи на ТЗ, і відправити автомобіль на технічний огляд. Навіть якщо там буде доведена невинуватість водія, втрата часу виявиться істотною.

Які зимові шини можна використовувати в Польщі

Законодавство РП однозначно забороняє використання автомобільних шин, обладнаних додатковими пристроями, що збільшують зчеплення з дорогою. Простими словами, мова йде про шиповану гуму та ланцюги.

За їзду на такій гумі передбачається штраф, а спроба потрапити в країну на таких шинах може призвести до відмови прикордонників пропустити автомобіль на територію Польщі.

Відповідно, всі незаборонені типи зимової (в тому числі й «всесезонної») гуми дозволені в межах допусків її експлуатації (поки знос не перевищив допустимий).

Коли рекомендується поміняти колеса на зимові

За відомостями від Асоціації шинної промисловості, колеса — це єдина частина машини, що має контакт з дорогою, і вже тому вони повинні відповідати сезону — щоб забезпечувати безпеку, скорочуючи гальмівний шлях, створюючи краще зчеплення з дорожнім покриттям.

Незважаючи на трансляцію подібних очевидностей, Асоціація висунула і більш цікаві відомості. За їхніми даними, більшість водіїв при заміні коліс виходять з принципу вуличної температури відносно нуля градусів нижче нуля – міняємо, вище — чекаємо), а також наявність або відсутність снігу.

Однак на ділі все виявляється значно складніше. Літня гума зберігає свої споживчі якості до температури +7C. Коли показники термометрів опускаються нижче, протектор стає твердішим і не забезпечує необхідного зчеплення з дорогою, що збільшує гальмівний шлях.

Що кажуть виробники шин

Більшість виробників підтверджують експлуатаційні характеристики своєї літньої гуми так само до +7C. Наприклад, Michelin у всій офіційній інформації вказує на цю температуру, як на граничну для заміни шин на зимові.

Представники цього ж бренду нагадують, що зимова гума має спеціальне маркування:

  • M + S для зимової.
  • 3PMSF – для всесезонної.

Нагадують виробники і про необхідність контролю тиску в колесах, т. к. в холодну погоду воно може знижуватися, а в більш теплу, навпаки, підвищуватися.

Також впливають на безпеку:

  • Балансування коліс.
  • Сход-розвал.
  • Рівень зносу.

І звичайно важливим фактором є стиль водіння. В умовах снігу, льоду, мокрого асфальту краще утриматися від ризикованих маневрів і високих швидкостей.

Заміна шин та коронавірус

Подальша інформація була актуальна, коли оголошений через пандемію локдаун не дозволяв переміщення по місту без особливої причини. На цей час дані застаріли, але ми все ж не наважилися видалити безповоротно, тому що ситуація з COVID-19 неоднозначна, і серйозні обмеження можуть повернутися.

Що відповіло МОЗ

До питання про автомобільні шини, Міністерство охорони здоров’я підійшла з усією серйозністю. У довгому ветуватому тексті відповіді чиновники наголосили, що своєчасна заміна гуми – це запорука безпеки. Що не варто чекати снігу, щоб встановити зимові колеса. Що потрібно думати про себе і своїх близьких, а також інших учасників руху, і ще багато-багато різної інформації.

В кінцевому результаті було отримано і відповідь на головне питання:

За заявою Міністерства охорони здоров’я, якими б не були протиепідеміологічні правила на момент зміни гуми, вони гарантують, що поїздка з цією метою в автосервіс / шиномонтаж, не буде вважатися порушенням і, відповідно, штраф накладатися не буде.

Вибираємо зимову гуму за розміром: Відео