Бізнес

Як відкрити інтернет-магазин у Польщі

З масовим розвитком інтернету торгівля ринула в онлайн, де прекрасно себе почуває і продовжує розвиватися. Як зайняти своє місце в цьому дивовижному процесі, як відкрити інтернет-магазин у Польщі у 2024 році, що варто прорахувати наперед і до яких труднощів готуватися, докладно розглянемо в цьому матеріалі.

інтернет-магазин у Польщіінтернет-магазин у Польщі

Хто може відкрити свій інтернет-магазин

Онлайн-підприємництво – це один з видів бізнесу, а значить і займатися ним можуть ті ж особи, яким доступно підприємництво в Польщі. У цій простій фразі криється принциповий момент: іноземці можуть займатися бізнесом у Польщі, проте не кожна форма організації свого підприємства доступна будь-якому громадянинові країни, що не входить в ЄС.

Бізнесменам-початківцям в першу чергу приходить на розум організація ФОП. Це логічна, і цілком підходить для онлайн-форма продажу, але, на жаль, скористатися нею можуть далеко не всі іноземці. Ознайомтеся з інформацією по посиланню, наведеної вище, і, якщо дана форма недоступна, виберіть іншу.

Найбільш часто застосовують стандартний варіант ТОВ (Spółka z o.o.), рідше використовується Spółka cywilna, з недавнього часу з’явилася ще й Prosta Spółka Akcyjna, а на початкових етапах, коли прибуток ще зовсім невелика, можна почати діяти без реєстрації.

Будемо розглядати ситуацію, в якій початківець бізнесмен бажає відкрити свій онлайн-магазин. Але перейти в інтернет або, що частіше трапляється на практиці, відкрити інтернет-майданчик вже наявного офлайн-бізнесу, можуть і діючі підприємці. У таких випадках треба пропустити реєстраційні кроки.

У чому переваги онлайн-торгівлі в Польщі

Акцент в даному матеріалі буде зроблений на юридичну сторону організації та діяльності інтернет-магазину, але не варто забувати, що для повноцінного функціонування доведеться займатися плануванням та маркетингом, управлінням персоналу, знати хоча б ази створення і просування сайтів, оподаткування.

Проте все перераховане, навіть якщо знання в цих областях поки дуже поверхневі, не являє собою складних, нерозв’язних питань. Досить глибше зануритися в тему, і переваги інтернет-торгівлі стануть очевидні.

Перерахуємо основні плюси діяльності онлайн-магазину в Польщі, разом з тим не будемо ідеалізувати ситуацію, а чесно зазначимо й складності.

Переваги інтернет-магазину Труднощі, про які не варто забувати
Відсутність витрат на оренду і ремонт приміщення, меблювання Витрати на оргтехніку не тільки збережуться, але можуть і підвищитися, наприклад, за рахунок придбання онлайн-кас. Платити доведеться і за обслуговування сайту
Існує можливість не купувати товари про запас, а купувати їх під конкретне замовлення Транспортні витрати можуть зрости за необхідності доставляти не великі партії, а під кожне замовлення окремо
Більш широкий доступ клієнтів до товарів, т. к. звичайний магазин, як правило, відвідують мешканці прилеглих районів Потрібно враховувати і збільшення витрат на кур’єрську доставку товарів клієнтам, а це побічно означає і потенційний ріст транспортного шлюбу, неліквіду
Цілодобова можливість потенційних покупців вибирати товари на сайті Вибір відбувається за фотографіями і описом, а все, що можна «помацати руками» збільшує число повернень / відмов
Можливість організації онлайн-оплати Така можливість доступна і для звичайних магазинів, а ось готівкові розрахунки в РП можуть бути обов’язковими (якщо таке бажання клієнта) – в результаті кур’єри повинні володіти якимись готівкою сумами, щоб при необхідності видавати здачу
Можливість використання готових платформ інтернет-магазинів, що зводить до мінімуму необхідність знання програмування Такі платформи можуть бути платними, до того ж без витрат на розкрутку сайту, рекламу навряд чи вдасться обійтися
Оперативна адаптація до кон’юнктури ринку – через відсутність великих запасів немає необхідності розпродавати залишки, щоб перейти на товар нового типу Переорієнтація на нові товари все одно зажадає часу на формування нової аудиторії – якщо, приміром, ви вчора продавали на сайті молоко, а сьогодні вже органічні добрива, то якийсь час постійні клієнти будуть заходити на сайт за молоком, і… не купувати нічого, а ви, відповідно, втрачати доходи
«Монетизація хобі» — йдеться про те, що в умовах інтернет-магазину можна продавати продукцію, яку раніше виготовляли для себе, для задоволення, наприклад, картини, вироби, в’язання В якості додаткового доходу це явище дійсно цікаво, однак від витрат на розкрутку сайту і рекламу воно не позбавить (принаймні на перших етапах), інакше про ваші товари ніхто не буде знати

Інтернет-магазин може бути дуже вигідним підприємством. Говорячи про можливі складнощі, ми не збираємося відмовляти когось від заняття бізнесом. Але, на відміну від не завжди чесних продавців-яких супутніх товарів або послуг, хочемо, щоб у читачів складалася повна картина, з усіма плюсами і мінусами.

Що потрібно підготувати Як почати діяльність інтернет-магазину

Отже, будемо вважати, що рішення прийнято і попереду робота по організації свого інтернет-магазину. Звичайно в кожному випадку можуть бути свої нюанси, специфічні особливості і т. п., однак загальні для всіх 7 кроків до успіху виглядають так:

Крок 1. Вирішите, який продукт ви хочете продавати

Асортимент – дуже важливий. Асортимент – це те, що магазин буде торгувати, на чому заробляти. Не так часто зустрічаються ситуації, коли хтось вирішує відкрити магазин заради магазину, а вже потім думає, чим би таким його наповнити. Більш поширені випадки, коли у підприємця спочатку є можливість вигідно купувати певну номенклатуру товарів, і саме під неї створюється проект.

Однак і в такому варіанті не варто сліпо кидатися в торгівлю. Продумайте:

  • Весь асортимент варто викладатися відразу, чи є сенс почати з обмеженого числа позицій.
  • Весь товар ви зможете супроводжувати продають описом, фото та / або відеоматеріалами.
  • Постарайтеся виділити топову продукцію – якийсь список позицій, які будуть продаватися краще за інших.
  • Розрахуйте або хоча б припустіть ступінь кореляції продукції, тобто те, що купують разом з іншими товарами. Наприклад, якщо ви продаєте пилосос, то логічно, що ті ж покупці захочуть придбати фільтри до нього, мішки для сміття і т. п.
  • Уточніть, чи немає обмежень з продажу товару. Наприклад, вікові, вимагають особливих відміток або інформації на сайті.
  • Ретельно продумайте, як будете презентувати схожу продукцію, яка відрізняється характеристиками (кольором, розміром і т. д.), щоб мимоволі не ввести покупця в оману, і тим самим не спровокувати відмову.

Не забувайте, що деяка продукція може вимагати додаткового ліцензування, отримання дозволів, супровідної документації спеціального формату. Уточніть, чи нема серед вашого потенційного асортименту таких товарів, і якщо є, вивчіть, що необхідно для законної торгівлі.

Варто подивитися і наш перелік вдалих і невдалих бізнес-ідей у Польщі, а також що стало вигідним і провальним у період пандемії. Але врахуйте – це не поради і не рекомендації. Дані в статтях засновані виключно на статистиці, а значить аналізуються відомості в минулому часі, а успішні проекти, крім іншого, говорять про те, що ця сфера вже досить щільно зайнята.

Крок 2. Створення бізнес-плану

Напевно, немає ні одного опису для створення бізнесу, де б не згадувався горезвісний бізнес-план. Багато «бізнес-гуру» в інтернеті навіть діляться важливими секретами, як привести свій бізнес до прекрасних результатів. Багато в чому це вірно – без планування, в умовах хаотичних дій, дуже складно домогтися успіху. Що стосується секретів, то і ми хочемо поділитися з читачами головним з них:

Ніколи не вірте «секретам» чужого успіху, опублікованими публічно (в інтернеті, друкованих виданнях, ЗМІ).

  1. По-перше, жоден успішний бізнесмен ніколи не поділиться ідеєю, якщо може заробити на ній сам. Останнє, що йому потрібно, наплодити конкурентів.
  2. По-друге, навіть якщо в цьому «секреті» щось і є, то крім вас цю інформацію вже прочитало і ще прочитають тисячі і тисячі людей. Якщо хоча б частина з них перейметься ідеєю, в даній галузі буде, м’яко кажучи, не проштовхнутися.

Але план потрібен. Якщо для вас складання таких планів – це щось нове, то й тоді не варто лякатися. Складіть, як вмієте. Опишіть основні дії. Просто будьте готові до того, що по ходу справи доведеться коригувати написане: доповнювати, уточнювати, змінювати. Але у вас в будь-якому випадку буде від чого відштовхнутися, а також додаткова допомога, щоб не забути про щось істотне.

Крок 3. Вибір форми ведення бізнесу

Це дуже важливо. Від того, яку форму оберете, буде залежати і документообіг, і розміри можливих відрахувань, і багато іншого. Вище вже давалися посилання на різні форми організації підприємств — обов’язково ознайомтеся з цими матеріалами.

Якщо ви підприємець-початківець, і це ваш перший магазин, ми рекомендуємо діяти за наступною схемою:

  1. Порахуйте, чи підійде для вас діяльність без реєстрації. Якщо так, скористайтеся нею на початковому етапі.
  2. Подивіться, чи підходите ви під умови індивідуального підприємництва. Якщо варіант відповідає, можна зупинитися на ньому.
  3. Якщо попередній пункт неможливий, рекомендуємо реєструвати ТОВ.

Інші форми для початківців бізнесменів підходять менше, але якщо обставини цього вимагають, можна розглянути і їх.

Обов’язково дізнайтеся все про системи польського оподаткування – одну з них треба буде вибрати під час реєстрації.

Крок 4. Реєстрація компанії

Визначившись з формою діяльності, залишиться зареєструвати підприємство. У кожному із зазначених матеріалів позначені і способи такої реєстрації. Вони можуть мати принципові відмінності, в тому числі за реєстрами (державним органам), в які вносяться дані.

Нагадаємо лише, що зараз перевага віддається онлайн-методам, а зареєструвати фірму в Польщі можна і дистанційно, в тому числі з-за кордону.

Крок 5. Відкриття банківського рахунку

Це обов’язковий крок. Більшість платежів в інтернет-магазинах – безготівкові. Однак умови відкриття і ведення банківського рахунку в Польщі дуже відрізняються залежно від вибраного фінансової установи.

Більше того, під час кризи, викликаного пандемією, держава посилено накачуває банки грошима, і в цих умовах деякі з них стали мало зацікавлені в грошах вкладників. В результаті – умови ведення рахунків погіршилися.

Ознайомтеся з основними відомостями про польську банківську систему, але перед остаточним вибором обов’язково уточніть які параметри у банку на конкретний момент, оскільки вони дуже часто змінюються.

Крок 6. Внесення статутного капіталу на банківський рахунок

Якщо ви вже ознайомилися з правилами реєстрації підприємств, то знаєте, що внесення статутного капіталу (при його наявності) – це обов’язковий крок. Напевно, цей етап можна було розглядати і на Кроці №4, однак відкриття банківського рахунку – окремий процес, і після його проведення доведеться повернутися до організаційних дій.

Способи перерахування коштів так само залежать від конкретного банку, але в більшості випадків банальний метод «принести готівку і покласти на рахунок» по -, як і раніше, працює без збоїв.

Крок 7. Створення та розкрутка сайту

Ми вказуємо на цей етап, як на завершальний, однак він цілком міг йти паралельно з усіма попередніми.

Вибір варто робити, ґрунтуючись на рівні своїх знань про предмет. Це можуть бути:

  • Власні сайти, спочатку створені і обслуговуються на незалежних хостингах.
  • Майданчики, що надають послуги готових інтернет-магазинів.

Від цього буде залежати і складність створення / обслуговування, і вартість цих параметрів. Зробити сайт самому або замовити його у професійних програмістів вимагає великих трудовитрат на початковому етапі, але менших в процесі роботи. Використання готових шаблонів, навпаки, знизить витрати початкового етапу, але потребує великих вкладень в період експлуатації.

Ми навмисне не даємо прикладів різних майданчиків, движків і ПО. У Польщі можна знайти велику кількість різних послуг подібного роду, і виділяти когось нам би не хотілося. Скористайтеся звичайним пошуком, і отримаєте доступ до великого обсягу інформації.

Але створити сайт і наповнити його товарами – цього мало. Щоб торгівля здійснювалася, треба розповісти потенційним покупцям про своєму інтернет-магазині. Відповідно, приготуйтеся до витрат на SEO-оптимізацію та рекламу.

Скільки грошей потрібно на відкриття інтернет-магазину в Польщі

Всім би, напевно, хотілося, щоб за них хтось все прорахував і видав готовий результат. На жаль, це неможливо. Розрахувати свої витрати на відкриття онлайн-торгівлі ви можете тільки самі.

Однак трохи допомогти все ж можна – далі буде вказано на основні статті передбачуваних витрат, а ви, підставивши до них свої реальні дані та додаткові параметри (якщо вони є), зможете отримати необхідну суму.

  1. Витрати на реєстрацію підприємства (наприклад, для ТОВ це 2000 – 3000 злотих, не рахуючи статутного фонду).
  2. Статутний капітал (мінімальна величина для ТОВ – 5000 злотих).
  3. Купівля обладнання: каси, комп’ютери і пр.
  4. Витрати на створення сайту, включаючи наповнення його контентом (фото товарів, описом, цінами, акціями тощо).
  5. Перша закупівля товару (якщо буде прийнято рішення використовувати такий метод торгівлі).
  6. Аванси за податками або оплата фіксованих величин, наприклад, податкової карти.
  7. Перші зарплати співробітників (якщо вони передбачаються).
  8. Транспортні витрати для доставки.
  9. Реклама.
  10. Інші витрати.

Перерахуйте всі кілька разів у різних варіантах, виберіть оптимальний і… збільште його на 20%. Форс-мажорні обставини ніхто не відміняв, і не можна допустити, щоб несподівані події зупинили процес на етапі витрат, доходів коли ще немає. Більш того, чим менше у вас досвіду, тим більше варто закладати в цей «форс-мажорний фонд».

Особливості онлайн-бізнесу в Польщі

Якщо ви плануєте перебувати в Польщі, працювати в Польщі, а торгувати на польському ринку, то особливих відмінностей від інших країн немає. Вірніше, всі вони будуть полягати в особливостях організації та ведення бізнесу, про яких говорилося вище.

Деяка специфіка в плані оподаткування існує у випадках, коли торгівля приймає міжнародний формат, тобто коли бізнес виходить за межі Польщі.

В ув’язненні ще кілька запитань і відповідей, пов’язаних з розглянутою темою.

Часті питання

Чи обов’язково відкривати свій інтернет-магазин, чи можна працювати через соцмережі або сайти оголошень? Можна вибрати будь-який із зазначених способів або все відразу. Деякі проекти торгують і без власного сайту. Однак більше довіри все ж викликають великі магазини, що мають власні інтернет-майданчики. Але почати працювати можна з допомогою всіх доступних інструментів.

Які варіанти доставки з Польщі можна використовувати? Це залежить від рівня розвитку магазину, масштабів і географії продажів. Для відправки на великі відстані невеликих за розміром товарів можна використовувати пошту. У Польщі багато логістичних компаній, кур’єрських служб, з якими можна укласти договір. Якщо бізнес розвинувся до великих розмірів, є сенс подумати про власному транспортному відділі.

Чи треба самому описувати товари в інтернет-магазині або можна взяти вже готові? Можна робити все, що не заборонено. Коли використання чужих текстів не порушує закон, деякі з магазинів дозволяють собі їх застосування. Однак і для покупців, і для пошукових систем оригінальність, унікальність текстів має серйозне значення. Використовують готові тексти сприймаються менш серйозно, ніж застосовують авторські.

Висновок

Інтернет – важлива і невід’ємна частина сучасного життя. Але якщо ви плануєте «зайти в мережу» тільки тому, що це модно і сучасно, подумайте ще раз. Однак якщо є точне усвідомлення, що глобальна павутина може стати відмінним інструментом для бізнесу, якщо існує розуміння того, як працюють такі проекти, інтернет може стати справді золотою жилою.

Інтернет-магазин у Польщі – це такий же бізнес-проект, як і багато інші. Але, як і в інших випадках, тут є свої важливі особливості. Обов’язково розберіться з деталями до початку роботи, і успішна торгівля може порадувати високими і постійними доходами.

Інтернет магазин у Польщі. Огляд ринку та сервіси для товарного бізнесу: Відео