Увагу правоохоронних органів до іноземців завжди підвищена. Постійні перевірки на законність проживання, працевлаштування, навчання, але не виключені й випадки затримання за вчинки, зроблені вже в Польщі, або ті, в яких іноземця підозрюють. Порушення порядку, участь у протестах, конфлікт з колегами, помилкові звинувачення – перелік може бути величезний. Результатом стане спілкування з поліцією. Які права є в іноземців у Польщі у 2024 році під час затримання поліцейськими – докладно опишемо в даному матеріалі.
Закони встановлюють, що затримання застосовується тільки у випадках, коли інший варіант неможливий. Основними причинами затримання є:
Вже з цих даних видно, що визначати необхідність затримання буде поліція або представник іншого уповноваженого органу. Очевидний і той факт, що таке рішення багато в чому суб’єктивно, і не існує чітких критеріїв, коли можна обійтися без затримання.
Це означає, що, наприклад, поліцейський, який оголосив іноземцю про затримання, має на це право, і оскаржувати його рішення на місці не стоїть – це може інтерпретуватися, як перешкоди правосуддю, і значно погіршити ситуацію.
Найпоширеніший варіант – поліція. Однак це далеко не єдиний орган, що має право на затримання. Нерідко санкції до іноземців застосовують патрулі Стража граничного. Це можуть бути й інші уповноважені служби, і, за певних обставин, звичайні громадяни.
У деяких обставинах перелік служб, що мають можливість затримувати людей, розширюється. Яскравий приклад – армія взагалі або Військова жандармерія зокрема, якої делегують відповідні повноваження в екстрених випадках, як це відбувається в моменти складною епідеміологічною навантаження.
Відповідь очевидна – за будь-яке правопорушення або підозра у ньому, передбачає затримання. Однак варто розділити всі можливості на дві частини:
До другого випадку будуть віднесені і порушення, що відбулися за кордоном, стали причиною згоди Польщі на видачу іноземця.
Зі сказаного випливають повноваження дії компетентних органів. Якщо справа стосується внутрішньопольських пригод, буде діяти поліція, а права та обов’язки в цьому випадку ми розглянемо далі.
У випадках порушення режиму перебування, повноваження передаються Варту граничного. При цьому поліція має право затримати правопорушника, але, відповідно до ч. 4 ст. 394 Закону про іноземців, повинна негайно передати затриманого в прикордонні органи для утримання під вартою.
Прикордонники мають право проводити всі доступні їм перевірки, а також:
У разі позитивного рішення щодо останнього питання, Страж граничний має право доставити іноземця до кордону / пункту пропуску, у т. ч. в морському або авіапорту.
Якщо мова йде про прийняття рішення судом, то діє правило 48 годин, аналогічне затримання поліцією, про що ми будемо говорити далі.
Дані норми, прозвані «Правилом 48 годин», відносяться і до ситуацій затримання поліцією, і до ситуацій, коли іноземця затримують прикордонники, з метою передачі справи в суд.
Затриманий має бути звільнений, якщо:
Таким чином, незважаючи на усталену назву (Правило 48 годин), максимальний термін затримання може становити 48 + 24 = 72 години.
Процесуальні норми встановлюють такі права затримуваного:
Далеко не у всіх іноземців, які працюють у Польщі, є свої адвокати. Але нагадаємо, що в багатьох регіонах існують центри допомоги, в т. ч. і працюють безкоштовно. Краще мати при собі контактні дані таких організацій, якщо, крім іншого, вони надають юридичні послуги.
Обов’язками затриманого одночасно є дії правоохоронних органів, яким він зобов’язаний підкорятися. Основні з них:
Відмова від виконання обов’язків може стати підставою для пред’явлення нових обвинувачень.
Останнім часом почастішали різні протести, неузгоджені ходи, а перевірки іноземців завжди були цілком рутинною справою. Не варто в разі затримання чинити опір або відмовлятися від своїх обов’язків, але і свої права треба знати і не забувати.
Ми використовуємо файли cookie для максимальної зручності користувачів. Перебуваючи на сайті, ви приймаєте правила використання файлів cookie.
Privacy policy