Як знайти роботу в таксі в Польщі та скільки можна заробити

«Таксисти знають усе!», — у цій поширеній фразі, дійсно, є зерно істини, адже люди цієї професії багато спілкуються, дізнаються багато. Однак, як не дивно, нерідко водії не знають головного, а саме як стати таксистом в Польщі. Про дану професію ходять легенди. Таксистам приписують нечувані доходи, легкий труд і багато інших позитивних речей. Чи це Так? Скільки реально заробити в польському таксі у 2024 році? Скільки витрат необхідно понести? У всіх цих питаннях розберемося в цій статті.

Як знайти роботу в таксі в ПольщіЯк знайти роботу в таксі в Польщі

Вимоги до водія та авто для роботи в таксі

Відразу почнемо з вимог і необхідних оформленнях, т. к. вони є витратними статтями, і вплинуть на підсумковий заробіток. Необхідно уточнити, що всі документи виходять на конкретного водія, конкретний авто, а у випадках роботи на корпорації, і на конкретну фірму. При зміні одного з параметрів, всі бюрократичні процедури доведеться починати спочатку.

Витрати водія

Головні вимоги до водія вказані в Законі про дорожній рух (Prawo o ruchu drogowym). До них відносяться:

  • Мінімальний вік – 21 рік.
  • Водійське посвідчення – категорія B.
  • Документи, що підтверджують право на керування обраним транспортним засобом.
  • Довідка про відсутність медичних і психологічних протипоказань до даної роботи.

Будемо вважати, що авто і права у людини вже є, але отримати медичну довідку» доведеться. Це буде нашою першою статтею витрат, т. до. вона обійдеться приблизно у 200 – 300 злотих.

Існують законодавчі обмеження на роботу таксистами для осіб, засуджених за злочини проти життя, здоров’я, власності, суспільної безпеки, статевої свободи, довкілля, у справах, пов’язаних з підробкою документів та ін? Тому так само можуть запросити zaświadczenie o niekaralności.

Додаткове навчання

Робота таксистом має географічну прив’язку. Документи, про які, зокрема, мова піде далі, видаються муніципалітетами, і поширюються тільки на зазначені в них території. Це важливий аспект, до якого ми ще неодноразово повернемося.

Це не означає, що таксист не може залишити зазначену зону. Може, якщо такі бажання клієнта. Але відсутня можливість роботи в іншій місцевості на постійній основі. Наприклад, працюючи у Варшаві, таксист може взяти пасажира зі столиці у Краків. Може забрати його й у зворотному напрямку. Однак працювати по Кракову він права не має.

Згідно з польськими законами, робота таксистом у населених пунктах з населенням понад 100 000 осіб вимагає додаткового навчання. Це спеціальні курси, що закінчуються іспитом, результатом яких повинно стати отримання сертифікату про закінчення навчання (zaświadczenie o ukończeniu szkolenia).

На курсах, як правило, вивчається:

  • ПДР.
  • Транспортне право.
  • Поліцейські повноваження.
  • Місцеві юридичні норми, у т. ч. і по трудовому праву.
  • Правила установки та експлуатації таксометрів, платіжних терміналів тощо

Вартість такого навчання в районі 300 злотих, а іспит (спроба) – ще 150. Тобто з’являється друга витратна стаття в розмірі близько 450 злотих.

Чи потрібна ліцензія таксі в Польщі та скільки вона коштує

Ліцензія є обов’язковим документом. Повна назва польською: «Licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką».

Повторимося, оформлення підлягає водій і конкретний автомобіль. Саме в ліцензії це і знайшло головне підтвердження. Зібравши всі документи та підготувавши машину (про це детальніше далі), необхідно пройти ліцензування.

Але спочатку необхідно визначитися з географією роботи. Ліцензія може поширюватися:

  • На один муніципалітет.
  • На кілька сусідніх муніципалітетів, якщо їх пов’язує відповідну угоду.
  • Варшавська ліцензія.

Від цього безпосередньо залежить вартість, а столиця, як видно, винесена в окрему категорію.

Для отримання ліцензії таксиста потрібно виконати наступне:

  1. Звернутися в муніципалітет із заявою про видачу ліцензії.
  2. Надати всі інші документи та підтвердження обладнання автомобіля.
  3. Донести протягом 7 днів відсутню, якщо таким буде вимога муніципалітету.
  4. Дочекатися результатів перевірки.
  5. У разі позитивного рішення сплатити збір та одержати документ.

Вартість ліцензії коливається від 200 до 450 злотих, і прямо залежить від терміну видачі та типу документа.

Для кращого розуміння вкажемо точні ціни на 2020 рік, термін видачі/вартість:

На території громади:

  • 2-15 років/200 zł;
  • 15-30 років/250 zł;
  • 30-50 років/300 zł.

У декількох муніципалітетах:

  • 2-15 років/280 zł;
  • 15-30 років/350 zł;
  • 30-50 років/400 zł.

У Варшаві:

  • 2-15 років/320 zł;
  • 15-30 років/380 zł;
  • 30-50 років/450 zł.

Зрозуміло, подається заява у той муніципалітет, на території якого планується діяльність.

Які машини беруть в таксі та витрати на неї

Для отримання вищезазначеної ліцензії та для подальшої законної експлуатації, автомобіль повинен відповідати вимогам:

  • Мати не менш 4 дверей.
  • Володіти багажником для ручної поклажі.
  • В наявності повинна бути аптечка і запасне колесо.

Однак ці вимоги легко здійснимі ще на етапі вибору машини, і ми не станемо розглядати їх у вигляді додаткових витрат. Інша справа специфічні умови для таксі:

  • Світиться ліхтар на даху з написом «Taxi», який має бути видно, як мінімум, за 50 метрів (у гарну погоду). 50 – 100 злотих.
  • Електронний таксометр, належним чином зареєстрований та справний. 1500 – 3000 злотих.
  • Міська муніципальна або корпоративна символіка. Потрібно не в кожному випадку, великих витрат не несе. Врахуємо, як додаткові витрати в розмірі 50 злотих.

Підсумуємо витрати на запуск проекту (без вартості машини), zł:

  • медична довідка 200-300;
  • навчання 450;
  • ліцензія 200-450;
  • ліхтар «Таксі» 50-100;
  • таксометр 1500-3000;
  • додаткові витрати 50;
  • разом: 2450-4350.

Погодьтеся, цифра вже чимала, а ми ще не розглядали щомісячні витрати, без яких розрахувати заробіток таксиста неможливо. Одночасно уточнимо, що ціни вказані на нове обладнання, а у деяких випадках можна заощадити, придбавши підтримане.

Щомісячні витрати таксиста

Далі будемо розглядати витрати, які несе водій кожен місяць. Звичайно, це орієнтовні дані, і багато що залежить від кількості робочих годин, географії, способу придбання машини, типу роботи – самостійна або на корпорацію.

Візьмемо умови співпраці з однієї з великих фірм. При інших вступних просто не враховуйте корпоративні витрати.

  1. Корпоративна оплата. Працюючи на велику фірми, доведеться оплачувати їй можливість використання бренду та інструментарію отримання клієнтів. Це коштує від 700 до 1600 злотих в місяць.
  2. Соціальні виплати. Маючи право на пільги на старт», виплати складуть 350 – 550 злотих перші пару років. Далі вони будуть збільшені до 1200 злотих.
  3. Податки. При загальних підставах, 18% від заробленого.
  4. Паливо 1500 – 2000 злотих в місяць.
  5. Зміст авто (заміна масла, витратних матеріалів тощо) – 500 злотих.
  6. Банківські операції. За переказ коштів за допомогою таксометра / платіжного терміналу, банки стягують відсоток. Врахуємо це, як 150 – 500 злотих / місяць.
  7. Страховка. Близько 3000 на рік, тобто в наші розрахунки приймемо як 250 злотих в місяць.

У випадках лізингу авто додайте до розрахунків ще близько 1500 злотих в місяць.

Отже, орієнтовні щомісячні витрати складають від 4100 до 9000 злотих. Вражає? Скільки ж можна заробити при таких витратах?

Скільки заробляє таксист у Польщі

Для наочності розглянемо потенційний заробіток таксиста в середньому польському місті. При цьому ми не зможемо дати точних значень, т. к. дохід буде залежати від робочого часу та інших факторів. Тому будемо оперувати узагальненими відомостями, і практичними навичками.

Середня вартість кілометра – 1,90 злотих брутто (у даному випадку, до вирахування всіх витрат). Працюючи 6 днів на тиждень, у т. ч. по ночах, водій може проїхати від 3150 до 6300 оплачуваних кілометрів. Відповідно, дохід складе 6000 – 12000 злотих брутто, або 1900 – 3000 злотих теоретично. Однак на практиці ця цифра частіше нагадує інтервал в 1500 – 2000 злотих в місяць чистого заробітку.

Де знайти роботу в таксі у Польщі

Тут знову потрібно звернутися до теми самостійної роботи або співпраці з корпораціями. Як показує практика, «таксувати» самому може бути вигідно, але тільки в дуже невеликих містечках. Мегаполіси давно і щільно монополізовані такими монстрами, як Убер, Taxify (Bolt) і їм подібними.

В таких умовах «приватнику» не вижити, і краще відразу почати співпрацю з однією з корпорацій. Вакансії, як правило, легко знаходяться на сайтах цих організацій. Залишиться тільки скласти та надіслати своє резюме, а далі пройти процес працевлаштування.

Якщо мова йде про мале чи середнє місто, може бути вигідно співпрацювати з однією з місцевих компаній. В принципі, різниця лише в тому, що їх імена є менш відомі, але, при цьому, і корпоративні витрати можуть бути менше. У деяких випадках існують і муніципальні (соціальні) організації, але це рідкісні варіанти, а співпраця з ними відбувається на окремих умовах, і тут не розглядаються.

Чи можна підробляти у Über і Taxify?

Теоретично, можна стати партнером Убер або Таксіфай. Отримавши всі необхідні дозволи, зазнавши всі обов’язкові витрати, у вільний від роботи час можна співпрацювати з корпораціями. Однак вищенаведені розрахунки показують, що для отримання прийнятного доходу потрібно працювати значну частину часу. Менша кількість робочих годин може зробити цей захід нерентабельним. Однак, в будь-якому випадку, потрібно зробити детальний аналіз під конкретні дані.

Чи можна іноземцю підробляти неофіційно?

Звичний по країнам СНД спосіб неофіційно підробити в таксі, в Польщі використовувати не рекомендується. По-перше, це незадекларований дохід, що є злочином і може призвести до негативних наслідків. По-друге, отримати клієнтів таким чином складно, а значить справа може виявитися невигідним на тлі можливих ризиків.

Плюси та мінуси роботи в таксі

Підсумуємо. Явними мінусами роботи в таксі є складність легалізації, ненормований графік і значні витрати. Однак можна виділити й плюси такої праці:

  • Багато вакансій практично в будь-якому місті.
  • Наявність великої кількості клієнтів.
  • Вільний графік.

Останнє безпосередньо впливає і на рівень прибутку, тому може вважатися плюсом досить умовно.

Як видно, робота таксистом в Польщі й та ж робота в країнах б. СРСР досить сильно відрізняється. До всіх труднощів варто додати й амортизацію / швидкий знос машини, без якої даний вид бізнесу неможливий. Чи варто працювати на таксі в Польщі? Це можете вирішити тільки ви самі, провівши детальний і грунтовний розрахунок рентабельності.

Робота в Uber Польща: Відео