Купив квиток – сів у літак – полетів відпочивати. Саме такою вбачається логіка процесу досвідченому мандрівникові. Але чи знаєте ви, що квиток не є підставою для проходу на борт? В курсі, що настільки трепетно зібрані у валізу речі можуть стати підставою для недопуску вас в літак? Чи розумієте, що може знадобитися час на проходження обов’язкових передполітних процедур, без яких переліт буде неможливим? Як пройти реєстрацію на рейс у 2024 році самостійно і скільки потрібно часу – про це і багато чого іншого докладно розповімо в цій статті.
Якщо говорити юридичною мовою, то покупка квитка на літак – це лише декларація про наміри кудись переїхати. Оголошується хто летить, коли і на чому. Але квиток сам по собі, ні електронний, ні друкарський, не є підставою для перельоту. Просто кажучи, не отримавши додатково посадковий талон, пасажир не буде допущений на борт літака.
Що це означає і навіщо знадобилися такі труднощі? Щоб максимально точно врахувати перед польотом всі параметри, в т. ч. і кількість пасажирів, багажу та іншого. Літак – не маршрутка, щоб «поїхати, коли повний набереться». Його необхідно довго і ретельно готувати до польоту, певним чином заправляти, і, що важливо, виділяти повітряні коридори за маршрутом і для зльоту-посадки. Затримка за часом призведе до збою по всьому цьому ланцюжку, а рейсів в день сотні і тисячі, пасажирів — мільйони.
Реєстрація (чекін) на рейс – це обов’язкова процедура підтвердження наміру скористатися рейсом, зазначеним у раніше купленому квитку. Проводиться вона за кілька годин до вильоту (у кожної компанії і навіть рейсу це може бути свій час), а результатом стане видача пасажиру посадкового талона. Він і стане підставою для проходу на борт.
Закінчується реєстрація, як правило, за 40 – 60 хвилин до вильоту. Починається в залежності від перевізника, рейсу та обраного способу: офлайн (в аеропорту) за 1,5 – 3 години біля стійки або 3 – 12 годин в терміналу, онлайн – через сайт або додаток – за добу.
Отже, реєстрація в аеропорту і процедури, які можна провести через інтернет. Яку вибрати? Вирішувати вам, ми розповімо в чому відмінності кожного із способів.
Тут є два основні методи – традиційна стійка і все більш поширюються термінали реєстрації.
Стійка. В описі процес реєстрації простий: пасажир з багажем підходить до стійки, пред’являє паспорт і квиток, а все решта за нього проводить співробітник авіакомпанії. Але у всього є дві сторони.
Необхідно закладати додатковий час на цю процедуру, інакше є шанс не потрапити в літак.
Термінали. Цікавий і зручний спосіб реєстрації по прибуттю в аеропорт. Включитися термінали можуть за 12 годин до вильоту, тобто часу буде значно більше, а черг, як правило, немає.
Процес досить простий – вводиться номер за електронним квитком (іноді паспорта), звіряються (і коректуються при необхідності) дані, вноситься інформація про багажі, додаткові послуги (якщо необхідно). І проводиться реєстрація з печаткою посадкового талона. У кінці статті ми ще повернемося до цієї процедури більш докладно.
Який би спосіб не був обраний, посадковий талон необхідно зберегти. Пред’явити його доведеться кілька разів, а без нього переліт буде неможливий.
В цілому, це та ж сама операція по реєстрації на рейс, але проведена через інтернет. Це може бути спеціальний мобільний додаток або окремий розділ сайту авіакомпанії. Працює все за схожою з терміналами схемою: вносяться дані, коригується при необхідності інформація, отримуються додаткові послуги, фіксуються дані про багаж.
Далі пасажир отримує посадковий талон. Тут варто звернути увагу на цей документ, вірніше на спосіб його отримання. Талон прийде в електронному вигляді. Деякі компанії приймають його в даному форматі (з екрана гаджета), але інші вимагають роздрукованого документа. Краще вивести посадковий талон на друк – це, як мінімум, захистить при поломці, втрату гаджета або його розрядці батареї в самий невідповідний момент.
Буквально пару слів варто сказати про різницю між реєстрацією через сайт і додатку від авіакомпаній. В основі своїй обидва способи ідентичні: та ж інформація, ті ж послуги, той же результат. Тому якщо це разовий політ, те що саме вибирати – великого значення не має. Хіба що додаток доведеться встановлювати на телефон / планшет, а при використанні сайту мати додаткове ПО не потрібно.
Додаток буде цікаво тим, хто літає систематично, і бере участь в різних програмах лояльності від перевізника (милі, бали тощо). Стежити за їх накопиченому кількості якраз зручніше через спеціальні програми, встановлені на гаджети.
Достоїнств у онлайн-реєстрації безліч, але є і недоліки, з яких краще та почати.
Недоліки:
Переваги:
Ще однією дуже важливою перевагою є можливість «бронювання» конкретного місця в салоні. Так як виконати цю процедуру можна заздалегідь, це значно знижує ймовірність овербукінга – ситуації, коли квиток проданий, але вільних місць немає.
На жаль, цілі категорії пасажирів позбавлені можливості зачекінитися через інтернет. Як правило, це пов’язано зі специфічністю пасажира або його багажу (обладнання). Не застосовується online check-in у випадках:
На завершальний пункт варто звернути підвищену увагу. Агентства нерідко продають квитки з власної накруткою, і це документ окремого формату, який поки рідко обслуговується авіакомпаніями онлайн. У більшості випадків, доведеться проводити реєстрацію біля стійки.
Існуюча тенденція дозволяє сподіватися, що всі авіакомпанії прагнуть до наявності послуги онлайн-чекінга. Однак далеко не всім це поки вдається втілити.
Ми зробили огляд провідних перевізників, що надають дану послугу. Інформація актуальна на момент публікації.
АК | Час онлайн-реєстрації (початок / закінчення) | Посилання на сервіс |
МАУ | 48* год / 2 год | Перейти |
Wizz Air | 48 год / 2 год | Перейти |
Ryanair | 24 год / 2 год | Перейти |
Lufthansa | 23 ч / немає даних | Перейти |
*Виняток для рейсів у США – початок реєстрації за 24 години.
Зверніть увагу, що час, виділений на онлайн-чекінг може змінюватись навіть у межах однієї компанії в залежності від рейсу. Обов’язково уточнюйте цей момент безпосередньо перед поїздкою.
Розглянемо поетапну онлайн-реєстрацію на прикладі авіакомпанії МАУ. У інших перевізників інтерфейс може незначно відрізнятися, однак загальна послідовність дії аналогічна.
Крок 1. Переходимо на офіційний сайт МАУ, і вибираємо розділ «Реєстрація онлайн».
Крок 2. У вікні треба ввести всього два параметри: номер квитка (або бронювання) та прізвище пасажира. Якщо бронь групова, вводиться будь хто з пасажирів.
Крок 3. Відкриється екран з даними. Перевірте всі дуже уважно.
Крок 4. У разі групової реєстрації на даному етапі буде поставлено питання: чи є у вас дозволу від інших пасажирів, щоб зробити реєстрацію за них. Натискайте «Так», якщо є.
Крок 5. На наступному екрані буде виведено список пасажирів (пасажира, якщо квиток індивідуальний).
Крок 6. Уважно перевірте вказані дані (якщо вони вносилися раніше на етапі бронювання або придбання, то будуть підтягнуті автоматично) або введіть їх, якщо поля виявилися порожніми (кнопка «Мої дані»). У разі збігу натискаємо кнопку «Зареєструватися».
Крок 7. Місця можуть бути надані автоматично, проте пасажир має право скоригувати ці параметри. Для цього натисніть «Змінити місце».
Крок 8. Оберіть будь-яке інше, не позначене хрестиком. «Х» означає, що крісло вже хтось взяв.
Крок 9. Обов’язковий етап реєстрації на даному кроці пройдено. Однак залишилася ще обов’язкова операція друку посадкового талона.
На даний момент АК «Міжнародні українські авіалінії» вимагає роздрукованого документа. На нововиявленому екрані флайюа можна бачити дві кнопки: «Роздрукувати» і «Відправити e-mail». Друк, на жаль, працює не у всіх випадках. Зручніше і надійніше відправить талон на електронну пошту, видрукувати вже звідти.
Факт отримання посадкового талону є додатковим підтвердженням, що реєстрація пройшла успішно.
Реєстрація через термінал за номером квитка виконується за подібною технологією. Але деякі нюанси мають принципове значення. Найчастіше мова терміналу англійська.
Загалом, послідовність дій наступна:
Друк виробляє сам термінал. Талон зберігайте до кінця поїздки – його перевірять не один раз.
Питання з багажем залишається одним з найбільш серйозних. По-перше, деякі речі можна взяти в салон в якості ручної поклажі. Решту доведеться здавати. В цілому процедура проста: багаж проходить огляд, упаковується, пред’являється на стійці, позначається, надсилається у відповідне відділення літака, і виходить при прильоті в аеропорт призначення.
Проблема в тому, що не всі компанії і аеропорти дотримуються однакової технології отримання багажу. При онлайн-реєстрації може бути надана можливість ввести дані і роздрукувати багажні квитанції, які і прикріпити до правильно упаковки багажу. А ось далі, існують 3 основних способи:
Автоматична система найбільш зручна, але вона розташовується далеко не у всіх аеропортах. Спеціальні стійки поширені більше. У цьому випадку співробітник авіакомпанії допоможе оформити і упакувати багаж.
Якщо ж єдиним способом є спільні стійки, то застосовувати альтернативні способи реєстрації може бути безглуздо, стояти в черзі доведеться все одно. Після онлайн-реєстрацію на міжнародний рейс і здавання багажу пройдіть контроль і можете вирушати в Duty Free в аеропорту. Далі на табло ви дізнаєтеся номер гейту на посадку.
Всі наявні способи реєстрації на рейс передбачають і зворотний процес – скасування реєстрації. Чим за більший строк станеться така відміна, тим більше шансів повернути кошти (хоча б частково).
Зверніть увагу, що квитки лоукостерів можуть бути безповоротними, а запізнення на рейс не бути поважною причиною для скасування реєстрації і, відповідно, повернення будь-яких грошей.
Реєстрація на рейс – необхідна процедура. Не знаючи деталей, цілком можливо втратити час і спізнитися на рейс. Розраховуйте все заздалегідь, закладайте час з надлишком — адже краще пробути в аеропорту додаткові хвилини, ніж позбавити себе відпочинку.
Ми використовуємо файли cookie для максимальної зручності користувачів. Перебуваючи на сайті, ви приймаєте правила використання файлів cookie.
Privacy policy