Меню Закрити

Як відкрити бізнес в Канаді: необхідні документи

Мрія відкрити власну справу в останні роки стає не просто нав’язливою ідеєю, але і сенсом життя для більшості підприємливих громадян в усіх куточках планети. І якщо в себе на батьківщині вони стикаються з безліччю непереборних перешкод і бюрократичних формальностей, то що вже говорити про закордон, де незрозумілими є не тільки закони, але й мова. Дане заключення в більшості випадків, можна вважати помилкою. Щоб відкрити бізнес у Канаді, наприклад, потрібно скласти бізнес-план і довести фінансову вигоду своєї ідеї для вибраного регіону. Якщо все пройде успішно, допомогв від держави не змусить себе чекати. Але для початку необхідно вивчити всі юридичні та організаційні тонкощі.Бізнес в Канади

Які форми бізнесу і власності передбачені в Канади

Почати планування власного підприємства необхідно з вибору форми, в якій воно постане в канадському економічному середовищі. На сьогоднішній день юридично закріплені наступні варіанти:

Корпорація (corporation) – умовно їх можна розділити на дві групи – відкриті і закриті, кожна з яких має такі підвиди:

  • Canadian-Controlled Private Corporation – велика частина статутного капіталу, що належить канадцям, нерезидент не може мати право контролю над компанією. Зате це дає можливість отримати пільги при сплаті податків до 51%;
  • Other Private Corporation – велика частина вкладених коштів контролюється нерезидентами, які вже можуть керувати бізнесом;
  • Public Corporation – акції такої компанії знаходяться у вільному доступі на фондових ринках;
  • Corporation controlled by any Public corporation – іншими словами, дочірнє підприємство публічної компанії;
  • Other Corporation – будь-яка інша фірма, яка відрізняється від перерахованих вище, наприклад, кооператив.

Даний вид підприємства може бути організовано без будь-якого мінімального капіталу, а всі акціонери наділені обмеженою відповідальністю щодо зобов’язань та боргів фірми. Єдина провінція, де можна створити компанію з необмеженою відповідальністю, – Нова Шотландія, при цьому більшості акціонерів дозволено бути нерезидентами.

General Partnership – партнерство, яке має необмежену відповідальність. Даний вид відносин являє собою якийсь союз двох або більше осіб, які вирішили створити підприємство з метою отримання прибутку. Для відкриття такої компанії не знадобиться дозвіл канадського уряду або мінімальний статутний капітал.

Limited Liability Partnership – партнерство з обмеженою відповідальністю. Для його створення обов’язково потрібна реєстрація у відповідному департаменті. Мінімум статутного капіталу також не передбачений.

Branch Office – філіал якої-небудь іноземної компанії. Повинний обов’язково пройти реєстрацію або ліцензування в кожному регіоні, де буде відкрито такий офіс. З юридичної точки зору філія не має ніякої самостійності, а лише представляє основну компанію у Канаді.

Joint Venture – передбачає виконання певного проекту допомогою об’єднань зусиль і капіталів двох чи більше осіб. Відповідальність сторін при цьому обмежена виключно обсягом капіталу, який вони вклали. Більше того, кожен учасник такого проекту є самостійним платником податків.

Sole Proprietorship – приватне підприємництво. Найпростіша форма організації бізнесу. Канадський громадянин, який є єдиним власником фірми, а також нерезидент, який має намір вести всю діяльність від свого імені, вважається приватним підприємцем і може займатися будь-яким видом діяльності, якщо він не заборонений законом.

Trust – являє собою юрособа, яка складається з одного або декількох засновників. Управління в таких компаніях здійснюють довірені особи, а весь прибуток ділиться між усіма бенефіціарами.

Процедура реєстрації бізнесу

Основна перевага ведення справ саме в цій країні – це відсутність складних бюрократичних перепон. Місцевий уряд зацікавлений у присутності іноземних інвесторів, а тому створює всі умови для комфортного існування.

Всі компанії тут можна розділити на два типу:

  • федеральні – які можуть функціонувати на всій території держави;
  • провінційні – мають право здійснювати свою діяльність тільки в певній провінції.

Від ідеї до реалізації підприємцю доведеться пройти кілька етапів:

  1. Складання бізнес-плану.
  2. Вибір організаційної форми.
  3. Формування капіталу для успішного старту.
  4. Пошук назви.
  5. Оформлення страхового полісу для свого майбутнього підприємства.

Крім того, іммігрантам слід пам’ятати про виконання низки умов, які дозволять їм отримати статус підприємця:

  • наявність фінансів – не менше 300 тисяч канадських доларів (221 000 USD);
  • досвід управління бізнесом у себе на батьківщині – від двох років;
  • володіння третьою частиною акцій малого бізнесу протягом 1 року перебування в країні;
  • знання хоча б однієї з двох державних мов;

Щоб відкрити офіс власного бізнесу в Канаді, доведеться виконати наступний алгоритм дій:

  1. Подання пакету документів в Міністерство промисловості. На це йде не більше доби завдяки електронній відправці заявки. Протягом 5 наступних днів майбутній компанії присвоюється спеціальний номер.
  2. Реєстрація унікальної назви.
  3. Передача даних про новоствореній фірмі в Агентство доходів держави, де протягом одного дня вона отримує свій номер прибуткового податку.
  4. Якщо оборот компанії буде перевищувати 30 тисяч CAD в квартал, тоді потрібно пройти реєстрацію як платник ПДВ.

Не варто забувати, що деякі види діяльності можуть вимагати отримання ліцензії.

Покупка готового бізнесу

Щоб не обтяжувати себе юридичними тонкощами описаного вище процесу, багато воліють купити бізнес в Канаді вже в готовому вигляді. Даний спосіб цілком можна назвати самим швидким. Але успішним його можна буде вважати тільки в тому випадку, якщо ви будете впевнені, що операція дійсно виявиться вигідною. Для цього отримайте відповіді на наступні питання:

  • чому колишній господар продає свою компанію;
  • як довго вона існує;
  • в якому стані перебуває фірма до моменту продаж;
  • прибутковість;
  • чи знаходяться її документи в порядку.

Переїзд у Канаду

Уважно вивчіть ціни на такі ж підприємства на місцевому ринку, уточніть, чи немає боргів за бізнесом і чи не знаходиться його майно під арештом. Завбачливо вивчіть своїх конкурентів і клієнтів компанії. Обов’язково довірте перевірку всієї документації юристам.

Документи для реєстрації

Особливу увагу приділіть пакету паперів, які вам необхідно підготувати. Для реєстрації бізнесу вам знадобиться:

  1. Закордонний паспорт.
  2. Національний паспорт з апостилем.
  3. Бізнес-віза.
  4. Копії документів, які можуть підтвердити, що попередні два роки ви керували компанією у себе на батьківщині. Всі вони повинні бути перекладені і апостильовані.
  5. Підтвердження проживання на території Канади.
  6. Докази наявності у вас необхідної для відкриття суми на рахунку.
  7. Заповнена реєстраційна форма.
  8. Результати пошуку унікального назви компанії в роздрукованому вигляді.

Може трапитися і так, що уповноважений орган може зажадати додаткові документи. До цього теж треба бути готовим.

Чим зайнятися в Канаді

Багато бізнесменів вважають за краще відкривати етнічний бізнес і обслуговувати клієнтів в громадах, що складаються з таких самих мігрантів. Але даний варіант складно назвати успішним. У чужій країні завжди вигідніше орієнтуватися на потреби її жителів.

У середовищі малого і середнього бізнесу в Канаді затребувані послуги різної спрямованості:

  • обслуговування автомобілів;
  • юридичний супровід;
  • бухгалтерські послуги;
  • фінансове сприяння;
  • операції з нерухомістю.

Великим попитом користуються і такі види діяльності, як викладання на дому, ремонт побутової техніки, послуги няні або доглядальниці.

Крім того, Канада – одна з тих країн, які активно застосовують сучасні технології для малого і середнього бізнесу. А тим, хто побоюється починати власну справу в чужій країні, може придбати вже готову модель бізнесу і піти з так званого шляху франчайзингу, який, до речі сказати, тут користується великою популярністю.

Ліцензії, дозволи і податки

Зверніть увагу, що цілий ряд напрямків діяльності в Канаді вимагає отримання ліцензії або дозволу. До них можна віднести:

  • охорону здоров’я;
  • безпека;
  • продукти харчування.

Якщо ваше підприємство буде знаходитися в межах населеного пункту, тоді звертатися за таким документом необхідно в місцевий муніципалітет. А якщо ви вирішили організувати бізнес подалі від житлових районів, тоді заяву потрібно подавати в регіональне управління.

Що стосується податкового законодавства, то експерти оцінюють Канаду як країну з низьким навантаженням в цьому питанні серед всіх держав “Великої сімки».

Що чекає підприємців:

  • ставка корпоративного податку на прибуток – 15% на федеральному рівні, 11-16% на провінційному;
  • ПДВ – федеральна ставка становить 5%, провінційна – 7-10%;
  • прибутковий податок – до 45,3 тисяч CAD (33,4 тисяч USD) – 15%, а понад 200 тисяч CAD (147 400 USD) – 33%. Градація ставки передбачає ще 20,5, 26, 29%, виходячи з рівня доходу. В цілому ж діапазон ставок – від 15 до 33%.

При цьому дані показники можуть відрізнятися в різних провінціях, а також знаходитися в прямій залежності від масштабів бізнесу і видів діяльності.

Кредитування іноземних підприємців

Оскільки канадський уряд усіма силами підтримує іноземних інвесторів, цілком доступними для підприємців є і кредитні програми. Наприклад, у бізнес-мігранта є можливість вибрати один з таких кредитів:

  1. The Canada Small Business Financing. При доході компанії до 5 мільйонів канадських доларів (3 млн 685 тис. USD), можна розраховувати на позику в 250 тисяч CAD (184 тис. USD) на строк до 10 років за ставкою 2-3% річних. Немає можливості скористатися такою пропозицією тільки у сільськогосподарських компаній і релігійних організацій.
  2. Бізнесмени, яким не виповнилося 29 років, можуть взяти участь у програмі сприяння молодим підприємцям.
  3. The Canada Immigrant Investor Ргодгам. В рамках цього проекту іммігранти-інвестори можуть отримати допомогу від своїх співвітчизників, що проживають на канадській території в законному статусі.

Не відмовляються працювати з приїжджими і лізингові компанії, а також деякі банки країни. Проте при всьому розмаїтті вибору кредиторів фахівці все ж рекомендують вдаватися до такого способу акумуляції стартового капіталу, як кредит, в самому крайньому випадку.

Особливості, притаманні певним територіям

Уряд кожної провінції підписав договір з федеральним органом влади, на підставі якого вони можуть самі вибирати собі бізнес-іммігрантів. Це означає, що в різних частинах держави вимоги до кандидатів будуть звучати абсолютно по-різному. Єдина, мабуть, загальна риса – це припис проживати і вести справи тільки в тому регіоні, де була пройдена реєстрація. Це є не тільки умовою участі в тій чи іншій програмі, але і необхідним етапом на шляху до отримання ПМП (постійне місце проживання).

Не можна ігнорувати і ту обставину, що всі території відрізняються один від одного і мають свої переваги. Так, наприклад, провінція Альберта розглядає в основному тих інвесторів, які мають управлінський досвід роботи в сільському господарстві. А організувати власний бізнес в Квебеку вийде тільки у тих, хто добре володіє французькою мовою.Ведення бізнесу

Якщо плануєте зробити ставку на своїх співвітчизників, що перебралися сюди, тоді вам слід створити російськомовний бізнес в Торонто. Адже саме тут зосереджена найбільша кількість вихідців з країн СНД.

Чи потрібна бізнес-віза

Канадська держава не є для жителів пострадянського простору безвізовою. Їхати сюди без спеціального дозволу зможуть тільки ті, у кого є громадянство або ПММ, скажімо, США. Всім іншим для того, щоб якось почати в країні кленового листа процес реєстрації своєї компанії, доведеться запитувати візовий штамп у канадському консульстві. Хоча отримати його доведеться в будь-якому випадку, незалежно від мети візиту.

Особливості візових дозволів

У канадському міграційному законодавстві виділяють кілька різновидів візових штампів:

  • Immigrant Investor Venture Capital Pilot Program або віза інвестора в Канаду. Дозволи в рамках даної програми видаються з 2010 року. На сьогоднішній день проект призупинено, але не закритий. Влада країни періодично відкриває таку можливість для бізнесменів, якщо виникає необхідність припливу додаткових зарубіжних вкладень. Стежити за станом програми можна на сайті канадського уряду.
  • Start-up Visa – розрахована на впровадження інноваційних розробок, які можуть приносити прибуток і створювати робочі місця в країні. На таку візу можуть розраховувати відразу 5 людей, якщо кожен з них володіє не менш 10% акцій компанії, що сумарно має становити понад 50%.
  • Візовий штамп для самозайнятих осіб. Найчастіше у цю категорію потрапляють культурні діячі, спортсмени, підприємці в секторі фермерства.

Підготовка документів

Найважливіший етап – це підготовка документів. Нагадуємо, що для кожного різновиду візи пакет документів буде мати певну комплектацію. Заяву для подачі у консульство можна знайте на тому ж сайті канадського уряду.

Основний пакет документів повинен включати:

  1. Візову анкету. Її необхідно заповнити на зазначеному порталі, роздрукувати і підписати.
    Переконайтеся для початку, що вами заповнені всі поля. В іншому випадку заява не буде прийнята. Намагайтеся уникати абревіатур і скорочених назв. Вказуйте тільки достовірні відомості. Мова внесення інформації – англійська або французька.
  2. Копію закордонного паспорта.
  3. Супровідний лист, в якому необхідно детально викласти мету та програму візиту.
  4. Свідоцтво про народження.
  5. Шлюбне свідоцтво.
  6. Довідку про відсутність судимостей.
  7. Фото.
  8. Квитанцію про сплату мита.

Якщо вас цікавить Start-up бізнес-віза в Канаду, тоді вам доведеться докласти документи, що підтверджують:

  1. Доля у певній програмі.
  2. Запрошення від спонсора.
  3. Підтвердження оплаченого житла та проїзду.
  4. Наявність коштів для перебування в країні.
  5. Підтвердження з боку спонсора про його готовність вкладати гроші в ваш проект.

Якщо ви змогли стати учасником якої-небудь програми, обов’язковою візміть папір з відповідного муніципалітету – підтвердження того, що ваша майбутня компанія буде підтримуватися федеральним урядом або властями тієї чи іншої провінції.

Запрошення

У більшості випадків для оформлення візи бізнес-категорії вам доведеться прикласти до пакету паперів запрошення від канадської сторони. Складається запрошення спонсором або представником організації, яка береться підтримувати ваш проект.

У документи повинні бути наведені:

  1. Найменування приймаючої сторони.
  2. Юридична або фактична адресою.
  3. Опис мети візиту.
  4. Маршрут прямування запрошеного по країні.
  5. Адреси його проживання.
  6. Вказівки на тих, хто буде оплачувати перебування візитера в Канаді

Страховка

Зверніть увагу, що страховка зазвичай потрібна для отримання туристичної або гостьової візи. У випадку з дозволами тривалої дії поліс навіть не значитися в списку обов’язкових документів.

Але, враховуючи дальність перельоту і високу собівартість поїздки в цілому, краще, звичайно, застрахувати себе від неприємностей, які можуть трапитися з вами на дорозі ще в Канаду.

Що стосується перебування в країні, то, як тільки ви почнете легалізувати свій статус, вас зобов’яжуть оформити необхідні страхові документи, які дозволять вам користуватися медичним обслуговуванням на канадській території.

Скільки діє канадська бізнес-віза

Процес отримання візового дозволу бізнес-категорії в Країну кленового листа не так вже і простий. Але великою перевагою даного різновиду штампу є його термін дії. Зазвичай видається бізнес-віза на період у три роки.

Після закінчення цього проміжку і при виконанні всіх взятих на себе зобов’язань мігрант зможе подавати документи на ПМП. Через ще 5 років статус постійного резидента він отримає право претендувати на громадянство.

Скільки займає оформлення візи і яка її вартість

Не варто забувати, що бізнес-віза є дозволом тривалої дії, а тому на її розгляд може піти тривалий проміжок часу. Подавати заяву потрібно так, щоб у вас у запасі залишався приблизно 7-10 місяців до поїздки. Затримки з видачею штампа можуть виникнути, якщо буде потрібно надати додаткові документи. При цьому необхідно враховувати і різновид програми, за якою буде проходити аплікант. Доля у федеральних проектах зазвичай розглядається і затверджується довше, ніж у провінційних.

Що стосується вартості оформлення штампа, то на сьогоднішній день її складно назвати невисокою. Подача пакету паперів на будь-яку із зазначених категорій обійдеться в 1 540 CAD (1 141 USD). При зверненні в візовий центр ця сума може значно зрости.

Програми імміграції

Бізнес-імміграція в Канаду 2024 році є більш доступною для тих, хто являє собою для країни якийсь інтерес в економічному плані. З цією метою урядом було запропоновано цілий список професій, власники яких можуть отримати «зелене світло» при подачі заявки. Окремі програми були розроблені для тих, хто має намір займатися власним бізнесом або виступити в ролі інвестора.

Програми на федеральному рівні

Що обнадіює при переїзді до Канади, так це та обставина, що якщо ви зуміли домогтися успіху в себе на батьківщині, то тут – де ніхто не заважає, а, навпаки, надає всіляку допомогу, – ви тим більше зможете досягти успіху. Крім того, вимоги до кандидатів-бізнесменів менш жорсткі, ніж до тих, хто проходить за програмою Skilled workers.

Федеральна підтримка мігрантам виявляється в трьох напрямках:

  • Self-employed (приватна практика);
  • Підприємців (підприємці);
  • Investors (інвестори).

Кожна з програм передбачає певний набір вимог. Так, наприклад, щоб мігрувати в Канаду в якості самозайнятої особи, необхідно довести, що ваш проект виявиться прибутковим і принесе користь для економіки країни.

Програми провінційного рівня

Крім того, що претендент може скористатися шансом і отримати підтримку на державному рівні, він може стати учасником одного з проектів, запропонованих владою тієї чи іншої провінції.

Еміграція за провінційними програмами проходить дещо швидше – приблизно через 7-10 місяців кандидат вже зможе отримати необхідні документи і виїхати на нове місце свого проживання.

На сьогоднішній день існує близько 15 програм на провінційному рівні. Кожна з них відрізняється величиною вкладеного капіталу. А вимоги до кандидатів щодо володіння іноземною мовою не завжди є обов’язковим, що значно полегшує весь процес. Найбільш популярними можна назвати програми від провінції Манітоби, провінцій Саскатчеван і Британської Колумбії.

Підводячи підсумок, слід ще раз підкреслити, що попередній етап підготовки, на якому слід вивчити всі тонкощі бізнес-міграції в дану державу, є найважливішим у всьому процесі. Присвятіть йому найбільшу кількість часу, щоб всі подальші зусилля принесли очікуваний результат.

Також по темі: