Меню Закрити

Як оформити сімейне спонсорство в Канаду через шлюб

Для того щоб скористатися програмою спонсорства у 2024 році, головною умовою є наявність близького родича у Канаді зі статусом постійного жителя (Permanent Resident). Спонсор зобов’язується надавати фінансову допомогу родичам-іммігрантам протягом 3-10 років. Конкретний період фінансового забезпечення залежить від виду споріднення.

Батьківщина в Канади

Етапи оформлення спонсорства

Для оформлення спонсорства потрібно пройти два основних етапи. Перше, що повинен зробити громадянин або постійний резидент Канади, це подати заяву на спонсорство у центр попередньої обробки. Разом із заявою потрібно подати документи про матеріальне становище, так як спонсор зобов’язується надавати фінансову допомогу своєму родичеві.

У разі задоволення всіх вимог з боку спонсора імміграційні органи приймають рішення передати пакет документів у посольство країни. Після медичної перевірки представниками посольства приймається рішення про видачу імміграційної візи.

Яких родичів можна запрошувати

Чоловіт/дружина та діти

Найбільша ймовірність отримати спонсорство у подружжя і дітей. На цю категорію виділяється велика кількість квот, заяви приймаються без обмежень і розглядаються у відносно короткі терміни. Однак потрібно пред’явити докази, що шлюб справжній, а не фіктивний.

Батьки і прабатьки

Кількість квот на дану категорію обмежена, та заяви приймаються в певний період на початку кожного календарного року до тих пір, поки не набереться встановлена кількість квот. Після чого набір припиняється до наступного календарного року. Обмеження пов’язані з надходженням великої кількості людей похилого віку, які малокорисні в економічному плані.

Хороша альтернатива для батьків – Parent and Grandparent Super Visa, дозволяє відвідувати дітей в Канаді при першому ж в’їзді відразу на 2 роки.

Інші родичі

Під цю категорію підходять брати і сестри, племінники і племінниці, онуки і онучки, у яких немає батьків, якщо вони не перебувають у шлюбі (у тому числі цивільному), а також їм не виповнилося 18 років.

Якщо у вас немає нікого з родичів за списком вище, ви можете спонсорувати будь-якого за ступенем спорідненості та віком родича. Однак, враховуючи обмеження отримання спонсорства батьками і прабатьками, представникам третьої категорії належить ще більш складний відбір.

Вирушаємо в Канаду

Які вимоги існують до спонсора

Спонсор повинен бути громадянином Канади або мати статус постійного жителя. Обов’язкова умова – проживання в Канаді. Головна вимога до спонсора – стабільний дохід і надання документів, що вказують на наявність встановленої імміграційними органами суми для спонсорування.

Спонсором не може виступати:

  • ув’язнений;
  • не відновлений в правах банкрут;
  • живе на державну допомогу громадянин (виняток – інвалідність);
  • засуджений до депортації за рішенням суду (має статус постійного жителя);
  • платник аліментів за рішенням суду.

Тривалість спонсорування

Спонсор повинен дотримуватися зобов’язання фінансової підтримки на протязі певного часу, у залежності від ступеня споріднення:

  1. Надавати фінансову допомогу чоловікові необхідно протягом трьох років з моменту отримання ним/нею статусу постійного жителя.
  2. Залежним дітям молодше 22 років фінансова підтримка повинна бути забезпечена протягом 10 років з моменту прийняття ними статусу постійного жителя. Коли діти досягнуть 25 років, надання підтримки припиняється.
  3. Дітям, які досягли 22 років і старше, потрібно надавати фінансову допомогу протягом трьох років з дня отримання статусу постійного жителя.
  4. Інших не зазначених вище родичів потрібно забезпечуваті на період 3 роки з моменту набуття ними статусу постійного жителя.

Укладення шлюбу в Канаді

Одруження в Канаді можна здійснити двома способами: укладення шлюбу чиновником муніципалітету або суддею (світський шлюб), або реєстрація шлюбу священнослужителем, має для цього спеціальний дозвіл (релігійний шлюб). Проте релігійні закони можуть виключати положення про права і обов’язки подружжя, тому рекомендується все-таки зареєструвати шлюб в місцевому муніципалітеті.

Вимоги для вступаючих в шлюб

Особини, які вступають у шлюб, повинні бути повнолітніми (18 або 19 повних років, залежить від законів провінції). Охочі зробити одруження, які досягли 16 років, повинні мати письмову згоду на шлюб від батьків. Винятком можуть бути молоді пари, які чекають дитину або пара, яка вже стала батьками.

У разі знаходження під впливом алкоголю або наркотиків парі відмовлять у видачі дозволу на шлюб, а також можуть не дозволити проводити церемонію. Також, не розірвавши попередній шлюб офіційно, ви не маєте права одружуватися вдруге. Не можна укладати шлюб з родичем.

Основні документи, необхідні для реєстрації шлюбу:

  • свідоцтво про народження;
  • паспорт;
  • документи, що підтверджують зміну імені, якщо ви раніше міняли ім’я/прізвище;
  • свідоцтво про розлучення, у випадку іншого шлюбу (якщо шлюб розірвано за межами країни, потрібен також нотаріально засвідчений переклад свідоцтва на англійській мові);
  • свідоцтво про смерть попереднього чоловіка, якщо ви вдова/вдівець.

Складання шлюбного контракту

Складання шлюбного контракту перед одруженням дозволяє майбутньому подружжю самостійно, без втручання держави вирішити питання поділу майна у разі розлучення. Після того, як сплачені всі борги та податки, зазвичай за законом розділ здійснюється між подружжям приблизно порівну. Але в різних провінціях існують різні закони, і подальший розподіл залежить саме від місця, де проживають колишні дружини.

Переїзд у Канаду

Шлюбний договір може захистити нерухоме майно, наприклад, будинок, куплений одним з подружжя до укладення шлюбу, а також пенсійні кошти. Можна зафіксувати право на одноосібне володіння існуючої суми доходів, а також планованої для отримання в перспективи, якщо один з подружжя не бажає ділити дохід надалі.

У разі розлучення шлюбний контракт здатний забезпечити дружині фінансову підтримку з боку чоловіка для неї і дітей. Подружжя між собою вирішують тривалість надання фінансової підтримки. Однак, укладення договору не гарантує повного дотримання його пунктів. Тому потрібно обговорити такі нюанси, чи при втраті місця роботи чоловік надає допомогу дружині, а також хвороби та інші непередбачені обставини.

Головне, що обумовлюють у шлюбному контракті, – розділ спільно нажитого майна. Подібний спосіб є найкращим варіантом, так як кожен може визначити оптимальні для себе умови без втручання державних органів.

Дозвіл на шлюб

Marriage Licence – це дозвіл на вступ у шлюб. Також воно підтверджує відсутність обставин, що забороняють шлюб (зокрема, особам, які не досягли 18 років, отримали офіційну згоду батьків). Видається у муніципалітеті терміном на 3 місяці.

Після отримання дозволу необхідно сплатити мито. Потім можна готуватися до церемонії. Шлюб укладається як в державній структурі, так і з допомогою релігійної організації.

Як отримати Marriage Licence

Оскільки дозвіл на шлюб діє 90 днів, заяву потрібно подавати не раніше, ніж за три місяці до церемонії одруження. Чекати видачі документа доводитися не довго, зазвичай його отримують відразу ж у день подачі заяви:

  1. Потрібно заповнити форму заяви Marriage License Application Form. Особи, що вступають у шлюб, повинні підписатися.
  2. Підготуйте документи, що посвідчують особу обох майбутнього подружжя. Якщо це другий шлюб, потрібне свідоцтво про розлучення.
  3. Подати заяву потрібно особисто в офіс муніципалітету або міського округу (не обов’язково за місцем проживання). Можна приходити удвох, але достатньо і одного представника. Головне – мати при собі документи, що посвідчують особу обох заявників.
  4. Останній крок – оплата міта. Її розмір залежить від міста подачі заяви.

Як у Канаді борються з фіктивними шлюбами

Імміграційна система Канади активно бореться з фіктивними шлюбами. Щоб уникнути подібної проблеми, були введені деякі правила. Подружжю, для отримання імміграційної візи, доведеться прожити спільно не менше двох років. Обов’язково проживання на спільній житловій площі, також ведення спільного господарства. У разі невиконання вимог міграційна служба Канади має право депортувати порушників і позбавити статусу постійних жителів.

Шлюб в Канади

Винятки, коли не застосовується позбавлення статусу постійного жителя:

  • якщо є спільні діти і спонсором виступає один з батьків;
  • якщо спонсор подружжя помирає, їх статуси постійних жителів продовжують діяти;
  • якщо подружжя піддавалися насильству з боку спонсора.

Програма Family Class

Федеральна програма Family Class, так само відома як Family Sponsorship, створена з метою возз’єднання з сім’єю через спонсорування близьких родичів і передбачає подальшу можливість отримати статус постійного жителя Канади.

Головною умовою для спонсора є можливість фінансового забезпечення запрошуваного родича, так як перші роки після в’їзду в країну новий мешканець не має права звертатися в державні органи з проханням про соціальну допомогу.

Якщо родичу не вдається самостійно себе утримувати і знайти роботу, то спонсор зобов’язується надавати йому фінансову допомогу.

Як оформити спонсорську візу в Канаду

Істотною відмінністю від багатьох інших країн є те, що віза нареченої в Канаду не існує як така. Замість неї видається імміграційна віза по сімейній програмі спонсорства Family Class. За умовами програми цивільна дружина, а також партнер, що складається у відносинах, але проживає окремо, має право на отримання спонсорства.

Довести дійсність громадянського шлюбу дуже складно, тому подавати на візу, не перебуваючи у шлюбі офіційно, досить ризиковано. Випадок же з партнером, які проживають окремо, можна застосовувати, тільки якщо спільне проживання неможливе з причин, на які партнери не можуть вплинути (наприклад, релігійні, культурні та етнічні заборони). Небажання офіційно одружитися, звільнятися з роботи або кидати навчання, а також відмова у візі – недостатні причини для подачі заяви на спонсорство від цієї категорії.

Віза дружини в Канаду – це все та ж імміграційна віза, видана по спонсорській програмі. Тільки у випадку з офіційною дружиною отримати дозвіл на спонсорство набагато більш імовірно, ніж для будь-якої іншої категорії.

Документи для оформлення

Заявник повинен пред’явити наступні документи:

  1. заповнені імміграційні бланки;
  2. документи, що засвідчують його особу і громадянський статус;
  3. документи дітей;
  4. закордонний паспорт;
  5. доказ спорідненості зі спонсором Канади;
  6. довідка про несудимість;
  7. трудову книжку;
  8. довідку з місця навчання або диплом про закінчення навчального закладу;
  9. бланк зобов’язань (тільки для провінції Квебек);
  10. 2 фотографії.

Всі необхідні форми для заяв можна скачати на офіційному сайті уряду Канади, перейшовши за посиланням:

  • загальна форма заяви для Канади (IMM 0008);
  • додаткові залежні родичі/декларація (IMM 0008DEP);
  • додаткова інформація про членів сім’ї (IMM 5406);
  • графік A – Передісторія/Декларація (IMM 5669). Цю форму можна заповнити пізніше. Потрібно зберегти її електронну копію. Представники імміграційного центру повідомляють, коли форму потрібно надіслати через свій обліковий запис в інтернеті, якщо оформлення здійснюється повністю в режимі онлайн, а не через візовий центр Канади;
  • використання представника (IMM 5476).

Оформляємо візу

Фотографії для візи

Кожен з іммігрантів має представити 2 однакових фотографії. Обов’язковим є білий фон. Обличчя і плечі повинні бути добре видно, особа знаходитись у центрі фотографії. Довжина особи від маківки до підборіддя 31-16 мм, розмір фото 50х70 мм

Запрошення з Канади

Для імміграційної візи по спонсорській програмі запрошення з Канади не потрібно. Після схвалення заявах спонсором весь пакет документів надсилається для розгляду в Посольство Канади в вашій країні.

Якщо дотримані всі вимоги, ви можете отримати візу відразу. Проте можете бути запрошені для вирішення додаткових питань, якщо вони виникнуть, а також для надання додаткових документів. У разі схвалення ви отримаєте лист з пропозицією прийти отримати вашу візу в Посольстві.

Навіщо потрібна страховка в Канаду

Оформивши страховку, ви зможете вберегти свої фінанси від ризику неабияк витратитися на надання медичної допомоги, в тому числі стоматологічної, відновлення втрачених документів, транспортні витрати і т. д.

Проходження медкомісії

Медичне обстеження заявника – останній етап перед отриманням візи. Медкомісію обов’язково проводитm лікар, призначений Канадським імміграційним медичним центром. Результати огляду іншими медичними працівниками не будуть прийматися на розгляд Посольством.

Частою перешкодою до отримання візи є такі захворювання, як діабет або гепатит А, однак конкретного переліку хвороб не існує. В першу чергу лікар звертає увагу на хронічні захворювання.

Термін дії імміграційної візи по спонсорській програмі

Спонсорська віза в Канаду зазвичай діє не більше року, починаючи з моменту проходження медичного обстеження.

Вартість і терміни оформлення спонсорства

На сайті уряду Канади рекомендують заплатити в режимі онлайн за право на постійне проживання (490 CAN$) заздалегідь, щоб уникнути майбутніх затримок. Ви повинні будете сплатити його до того, як станете постійним жителем.

Сума залежить від виду спонсорства:

  • Спонсорство чоловіка або партнера. Спонсорський внесок (75 CAN$), основний збір за подачу заяви (475 CAN$) і право на постійне проживання (490 CAN$) – разом 1,040 CAN$.
  • Спонсор вашого чоловіка або партнера без права постійного проживання. Спонсорський внесок (75 CAN$) і основний збір за подачу заявки (475 CAN$) – разом 550 CAN$.
  • Спонсорування дитини-утриманця. Спонсорування одної залежного дитини (75 CAN$ за спонсорський внесок і 75 CAN$ за реєстрацію) – разом 150 CAN$.

Розгляд документів в середньому займає від 6 до 12 місяців.

Куди подавати документи на спонсорську візу

Документи можна подати особисто в один з візових центрів Канади вашої країни: Україна – Київ, Львів;

Дізнатися адресу найближчого сервісно-візового центру можна на сайті vfsglobal.ca. Можна також призначити замість себе представника, попередньо заповнивши бланк «Використання представника» у перерахованих вище документах. Іншим способом є заповнення анкет в режимі онлайн на сайті Уряду Канади.

Що робити, якщо відмовили у візі

В разі відмови у візі існують три варіанти подальших дій:

  • Подача апеляції в імміграційний трибунал у Канади. Це можливо зробити тільки протягом 30 днів після отримання відмови.
  • Перегляд рішення у Федеральному Суді Канади. Можна подавати протягом 60 днів з моменту відмови. Розгляд рішення відносно швидке, але затратна по видатках на представництво в суді.
  • Повторна подача заяви. Терміни не встановлені. Дуже часто повторні подачі дають позитивний результат. Вкрай важливо підготувати максимально повний пакет документів, що підтверджує істинність відносин заявників.

Як дізнатися про статус розгляду документів

Дізнатися про статус розгляду документів можна в особистому кабінеті на сайті Уряду Канади або через візовий центр.

Також по темі: