По-німецьки далекобійників теж іноді називають Fernfahrer, але куди частіше вживається LKW-Fahrer – водій LKW. Дане скорочення в Німеччині використовується для позначення вантажних машин – Lastkraftwagen. Як знайти роботу далекобійником у Німеччині у 2024 році читайте далі.
Що повинен вміти німецький далекобійник
Сьогодні професія водія вантажівки у багатьох випадках буде вимагати, крім звичайного вміння без пригод приїхати з пункту А в пункт Б, також певних навичок з області логістики.
У приблизний коло обов’язків німецького шофера входять:
- Транспортування вантажу та його доставка в установлені терміни
- Завантаження і розвантаження
- Збереження вантажу
- Дотримання європейських норм водіння вантажівок
- Уміння поводитися з навігацією
- Спілкування з відправниками й одержувачами вантажу
- Відповідальність за чистоту і справність машини
Вимоги до професії далекобійника
Хороший водій повинен володіти наступними якостями:
- Готовність і інтерес до довгих поїздок
- Відмінна реакція
- Здатність орієнтуватися на дорозі
- Великий досвід водіння
Освіти – “водій вантажівки” не існує. Тому, для того, щоб працювати далекобійником в Німеччині, формально потрібно мати одну з наступних категорій в німецькому водійському посвідченні:
- С1 – вантажівка вагою від 3,5 до 7,5 тонн і причіп загальною масою до 750 кілограмів.
- С1Е – вантажівка вагою від 3,5 до 7,5 тонн і причіп загальною масою понад 750 кілограмів, максимально 12 тонн.
- З – вантажівка вагою понад 7,5 тонн і причіп загальною масою до 750 кілограмів.
- СЕ – вантажівка вагою понад 7,5 тонн і причіп загальною масою понад 750 кілограмів.
Щоб отримати необхідну водійську категорію, потрібно звернутися до німецької автошколу. При цьому необхідно мати при собі:
- Німецькі права категорії В
- Свідоцтво про проходження курсів першої допомоги
- Тест зору
- Лікарський висновок про стан здоров’я
Умови роботи далекобійників
У Німеччині суворо регулюється кількість годин і час доби, відведені під водіння вантажівок. Кожен вантажний автомобіль оснащується автоматичною самописцем, який відзначає все необхідне для контролю. Крім того, багато LKW оснащуються передавачем, що дозволяє відстежувати їх розташування в реальному часі.
Я не знаю всіх правил по контролю за часом. Вважаю, що про це стане відомо в будь-якому випадку до влаштування на роботу або в ході вивчення теорії при отриманні прав, або при укладанні контракту. Але щоб дати загальне уявлення, поділюся тим, що знайшов в інтернеті.
Протягом доби водієві можна знаходиться за кермом не більше 9-ти годин, включаючи час на обідню перерву. Два рази в тиждень допускається переробка на 1 годину.
Без перерви можна їхати не більше 4,5 годин. Сумарний час перерви у водінні за день має становити мінімум 45 хвилин.
В тиждень можна водити не більше 56 годин, але при цьому в сумі за два тижні не повинно бути більше, ніж 90 годин водіння. Тобто, якщо у перший тиждень відводити весь ліміт, то на наступну залишається лише 36 годин. Тиждень починається з 00:00 понеділка і закінчується о 24:00 неділі.
Час відпочинку також строго регулюється. В день має бути мінімум 11 годин відпочинку від водіння. Можна відпочивати в машині, але тільки якщо вона не їде і оснащена спальним місцем. Відпочинок за тиждень також має свої мінімальні ліміти, але не буду перевантажувати статтю цією інформацією – правила їх розрахунку досить складні.
Неділями та в державні свята в Німеччині рух вантажівок вагою понад 7,5 тонн заборонено в період з 00:00 до 22:00. Саме тому неділя – найкращий день для їзди по німецьких автобанах, тому що права смуга не зайнята вервечкою вантажних машин.
Зарплата німецьких далекобійників
Водіям вантажівок у Німеччині зазвичай платять від 7€ і до 12€ за годину. В місяць це становить від 1600€ до 2400€. На півдні традиційно зарплата трохи вища, ніж на півночі. На сході заробіток нижче всього.
Мінуси роботи водієм вантажівки
Той, хто хоче бути далекобійником, повинен змиритися з такими недоліками професії:
- Проблеми зі спиною
- Нервування на трасі
- Довгі періоди розлуки з родиною
- Робота наодинці з самим собою
Резюме
Професія далекобійника не відноситься до найбільш затребуваним спеціальностями в Німеччині. Тут немає недоліку водіїв, так і платять у порівнянні з іншими вакансіями на рівні нижче середнього. Іноземцю не з ЄС досить складно влаштуватися на роботу далекобійником, оскільки потрібно попередньо отримати німецькі права, а для цього потрібно вже перебувати в Німеччині.
Однак, цю статтю я написав після того, як зачепився оком за новину “Німецькі водії LKW скаржаться на гостру конкуренцію далекобійників зі Східної Європи”. Значить, народ якимось чином все-таки долає численні перешкоди, щоб сісти за кермо німецької вантажівки і відправитися мотати кілометри по автобанах.