Меню Закрити

Професія водія вантажного авто в Німеччині

По-німецьки далекобійників теж іноді називають Fernfahrer, але куди частіше вживається LKW-Fahrer – водій LKW. Дане скорочення в Німеччині використовується для позначення вантажних машин – Lastkraftwagen. Як знайти роботу далекобійником у Німеччині у 2024 році читайте далі.

Німецький далекобійник

Що повинен вміти німецький далекобійник

Сьогодні професія водія вантажівки у багатьох випадках буде вимагати, крім звичайного вміння без пригод приїхати з пункту А в пункт Б, також певних навичок з області логістики.

У приблизний коло обов’язків німецького шофера входять:

  • Транспортування вантажу та його доставка в установлені терміни
  • Завантаження і розвантаження
  • Збереження вантажу
  • Дотримання європейських норм водіння вантажівок
  • Уміння поводитися з навігацією
  • Спілкування з відправниками й одержувачами вантажу
  • Відповідальність за чистоту і справність машини

Вимоги до професії далекобійника

Хороший водій повинен володіти наступними якостями:

  • Готовність і інтерес до довгих поїздок
  • Відмінна реакція
  • Здатність орієнтуватися на дорозі
  • Великий досвід водіння

Освіти – “водій вантажівки” не існує. Тому, для того, щоб працювати далекобійником в Німеччині, формально потрібно мати одну з наступних категорій в німецькому водійському посвідченні:

  • С1 – вантажівка вагою від 3,5 до 7,5 тонн і причіп загальною масою до 750 кілограмів.
  • С1Е – вантажівка вагою від 3,5 до 7,5 тонн і причіп загальною масою понад 750 кілограмів, максимально 12 тонн.
  • З – вантажівка вагою понад 7,5 тонн і причіп загальною масою до 750 кілограмів.
  • СЕ – вантажівка вагою понад 7,5 тонн і причіп загальною масою понад 750 кілограмів.

Щоб отримати необхідну водійську категорію, потрібно звернутися до німецької автошколу. При цьому необхідно мати при собі:

  • Німецькі права категорії В
  • Свідоцтво про проходження курсів першої допомоги
  • Тест зору
  • Лікарський висновок про стан здоров’я

Умови роботи далекобійників

У Німеччині суворо регулюється кількість годин і час доби, відведені під водіння вантажівок. Кожен вантажний автомобіль оснащується автоматичною самописцем, який відзначає все необхідне для контролю. Крім того, багато LKW оснащуються передавачем, що дозволяє відстежувати їх розташування в реальному часі.

Я не знаю всіх правил по контролю за часом. Вважаю, що про це стане відомо в будь-якому випадку до влаштування на роботу або в ході вивчення теорії при отриманні прав, або при укладанні контракту. Але щоб дати загальне уявлення, поділюся тим, що знайшов в інтернеті.

Протягом доби водієві можна знаходиться за кермом не більше 9-ти годин, включаючи час на обідню перерву. Два рази в тиждень допускається переробка на 1 годину.

Без перерви можна їхати не більше 4,5 годин. Сумарний час перерви у водінні за день має становити мінімум 45 хвилин.

В тиждень можна водити не більше 56 годин, але при цьому в сумі за два тижні не повинно бути більше, ніж 90 годин водіння. Тобто, якщо у перший тиждень відводити весь ліміт, то на наступну залишається лише 36 годин. Тиждень починається з 00:00 понеділка і закінчується о 24:00 неділі.

Час відпочинку також строго регулюється. В день має бути мінімум 11 годин відпочинку від водіння. Можна відпочивати в машині, але тільки якщо вона не їде і оснащена спальним місцем. Відпочинок за тиждень також має свої мінімальні ліміти, але не буду перевантажувати статтю цією інформацією – правила їх розрахунку досить складні.

Неділями та в державні свята в Німеччині рух вантажівок вагою понад 7,5 тонн заборонено в період з 00:00 до 22:00. Саме тому неділя – найкращий день для їзди по німецьких автобанах, тому що права смуга не зайнята вервечкою вантажних машин.

Зарплата німецьких далекобійників

Водіям вантажівок у Німеччині зазвичай платять від 7€ і до 12€ за годину. В місяць це становить від 1600€ до 2400€. На півдні традиційно зарплата трохи вища, ніж на півночі. На сході заробіток нижче всього.

Мінуси роботи водієм вантажівки

Той, хто хоче бути далекобійником, повинен змиритися з такими недоліками професії:

  • Проблеми зі спиною
  • Нервування на трасі
  • Довгі періоди розлуки з родиною
  • Робота наодинці з самим собою

Резюме

Професія далекобійника не відноситься до найбільш затребуваним спеціальностями в Німеччині. Тут немає недоліку водіїв, так і платять у порівнянні з іншими вакансіями на рівні нижче середнього. Іноземцю не з ЄС досить складно влаштуватися на роботу далекобійником, оскільки потрібно попередньо отримати німецькі права, а для цього потрібно вже перебувати в Німеччині.

Однак, цю статтю я написав після того, як зачепився оком за новину “Німецькі водії LKW скаржаться на гостру конкуренцію далекобійників зі Східної Європи”. Значить, народ якимось чином все-таки долає численні перешкоди, щоб сісти за кермо німецької вантажівки і відправитися мотати кілометри по автобанах.

Робота водієм у Німеччині: Відео

Також по темі: